شیوه صحیح تغذیه بعد از جراحی لاغری
نوشته شده توسط : دکتر علی امیراحمدی

شیوه صحیح تغذیه بعد از جراحی لاغری

در هفته اول بهتر است تنها تغذیه بعد از جراحی لاغری مایعات رقیق باشد. شاید تصور کنید که تنها مصرف مایعات به مدت یک هفته کمی دشوار باشد. اما باید بگوییم معمولا بیمار پس از جراحتی در طول هفته اول هیچ اشتهایی برای خوردن غذا ندارد. پس مصرف مایعات بهترین گزینه خواهد بود. 

در صورتی که بیمار توسط متخصص و جراح اسلیو معده جراحی لاغری انجام داده باشد، علت بی اشتهایی ایشان عدم ترشح هورمون گرلین یا همان گرسنگی بعد از عمل در بدن است. زیرا پس از جراحی اسلیو معده، قسمتی از معده که به ترشح این هورمون می پردازد برداشته می شود. 

آقای دکتر علی امیر احمدی متخصص و جراح اسلیو معده در جلسه اول پیش از عمل، تمامی نکات مهمی که لازم است بیمار در مورد آن ها اطلاعات داشته باشد را، بیان می نماید. تا بیمار با علم به تمام نکات مهم، اقدام به انجام جراحی لاغری نماید. 

چه مواد غذایی را نباید در هفته اول پس از اسلیو معده مصرف کرد؟

تمام بیماران پیش از انجام عمل اسلیو معده یا جراحی لاغری، با پزشک خود جلسه مشاوره ای خواهند داشت. در این جلسه پزشک متخصص تمامی موارد ممنوعه برای مصرف غذا پس از عمل لاغری را برای بیمار بیان خواهد نمود. رعایت تمامی نکاتی که پزشک پیش از انجام عمل به بیمار بیان می کند، در اصل به کسب نتیجه مطلوب کمک شایانی خواهد نمود. 

تغذیه بعد از جراحی لاغری در هفته اول همیشه از اهمیت بیشتری نسبت به هفته های بعد برخوردار است. از این رو لازم است حتما به ممنوعه های مصرفی در هفته اول توجه نمایید. بهتر است در هفته اول پس از جراحی لاغری از مصرف نوشیدنی های دارای کافئین و شکر خودداری شود. 

علاوه بر آن مصرف نوشیدنی های قندی و نوشیدنی های گازدار در این هفته نیز ممنوع است، زیرا می تواند برای بیمار خطرناک باشد. بهترین تغذیه بعد از جراحی لاغری در طول هفته اول، مصرف آب، آبگوشت، ژله، بستنی یخی میوه ای، قهوه بدون کافئین، چای بدون کافئین، نوشیدنی های بدون قند و بدون گاز و ... می باشد. 

نکات مهم در خصوص تغذیه بعد از جراحی لاغری

رعایت برخی نکات پس از جراحی بسیار اهمیت دارد. زیرا می تواند به بهبود سریعتر محل جراحی کمک نموده و بیمار سریع تر به برنامه نرمال زندگی خود باز گردد. اولین نکته ای که لازم است درباره رژیم غذایی بعد از جراحی بدانید این است که، به هیچ عنوان نباید معده جدید را با پر خوری و مصرف غذاهای جامد تحریک نمایید. 

معده پس از جراحی لاغری تنها قادر است 3 تا 4 اونس غذا را در خود جای دهد. این بدان معناست که تغذیه بعد از جراحی لاغری تنها به 2 تا 3 قاشق غذا محدود می شود. زیرا پس از آن فرد احساس سیری کرده و دیگر میلی به مصرف غذا نخواهد داشت. 

پس از گذشت 6 الی 9 ماه می توانید شاهد کش آمدن معده و باز شدن مناسب آن باشید. در این حالت شما می توانید به صورت نرمال به خوردن غذا بپردازید و رژیم غذایی خاصی را آغاز کنید. این نکته را به خاطر داشته باشید که باز شدن معده به معنای آن نیست که شما هر غذایی را می توانید میل نمایید. 

لازم است تغذیه بعد از جراحی لاغری را حتی پس از این مدت نیز رعایت کنید. بسیاری از بیماران ممکن است به طور اتفاقی در این زمان پس از مصرف غذای زیاد، آن را بالا بیاورند. که این مسئله اصلا جای نگرانی نیست و تنها به دلیل کش آمدن معده ممکن است این مشکل به وجود آید. با رعایت رژیم غذایی مناسب می توانید این تغییرات معده را راحت تر تحمل کنید. 





:: برچسب‌ها: دکتر علی امیر احمدی , عمل اسلیو معده , اسلیو معده , جراحی لاغری , لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: